ΝΑΥΤΙΛΙΑ

"H ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά αναμένεται να συμβάλει θετικά στη ναυπηγοεπισκευή, στην κρουαζιέρα και στις μεταφορές, ενώ το ετήσιο προϊόν στον ΟΛΠ και άμεσα συνδεδεμένους κλάδους, αναμένεται να ανέλθει σταδιακά σε 2,5 δισ. ευρώ το 2025", αναφέρει έκθεση του ΙΟΒΕ.
Σε εξέλιξη βρίσκονται διεργασίες, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, για τη συγκρότηση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (ΔΑΛ), που ιδρύεται για πρώτη φορά και αποτελεί μία κατά αναλογία εφαρμογή του ευρωπαϊκού προτύπου και μοντέλου που υπάρχει σε όλα ευρωπαϊκά λιμάνια, στην οποία θα ανατεθούν όλες οι αρμοδιότητες δημοσίου συμφέροντος, που κατείχε έως τώρα ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά ΑΕ.
Πληροφορίες από το Reuters αναφέρουν πως εντός των ημερών αναμένεται να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών στην Cosco...
 
Οπως είναι πλέον γνωστό, μετά την συμφωνία του Απριλίου με τις απαραίτητες υπογραφές, η Cosco θα αγοράσει το 51% των μετοχών του ΟΛΠ για 280,5 εκατομμύρια ευρώ.
Μόλις ολοκληρωθεί η μεταβίβαση των μετοχών θα οριστεί και το νέο 11μελές Διοικητικό Συμβούλιο, στο οποίο θα συμμετέχουν και τρεις εκπρόσωποι του ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Ναυτεμπορικής ο νέος μεγαλομέτοχος θα διαθέτει οκτώ θέσεις στο νέο 11μελές Δ.Σ, όλοι Κινέζοι, εκτός από έναν που θα είναι Έλληνας και αναμένεται να τοποθετηθεί ως ανεξάρτητο μη εκτελεστικό μέλος.
Οι συνεδριάσεις του Δ.Σ. του ΟΛΠ θα γίνονται πλέον με τηλεδιάσκεψη
Από τις τρεις θέσεις που τις καλύψουν εκπρόσωποι του ΤΑΙΠΕΔ, οι δύο θεωρούνται σίγουρε πως τις καταλαμβάνουν, ο εντεταλμένος σύμβουλος του Ταμείου, Θανάσης Λιάγκος και ο δήμαρχος του Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, επιλογή του Ταμείου...
 
Σε μια πενταετία η κινέζικη εταιρεία θα αποκτήσει ακόμα 16% των μετοχών αντί 88 εκατομμυρίων € και μόλις ολοκληρώσει μια σειρά από υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ, από τις οποίες το μεγαλύτερο μέρος αφορά την κατασκευή της νέας προβλήτας για κρουαζιερόπλοια η οποία επιδοτείται κατά 95% από την Ε.Ε.
 
* Στη φωτογραφία ο πρόεδρος της COSCO, Xu Lirong

Η επιλογή, τα προσόντα, οι αιτήσεις...

Με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα και του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών κι Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Χριστόφορου Βερναρδάκη, γίνεται προκήρυξη προκειμένου, μετά από 8 χρόνια, προκειμένου να συμπληρωθούν τρεις κενές οργανικές θέσεις μόνιμου προσωπικού ναυτικών ειδικοτήτων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. 

 
Η πρόσληψη θα γίνει με επιλογή και οι ειδικότητες κατανέμονται ως εξής:
α) Για τον Πλοηγικό Σταθμό Πειραιά :
•    Μία θέση του κλάδου Κυβερνητών πλοηγίδων.
•    Μία θέση του κλάδου Πρυμνοδετών.
β) Για τον Πλοηγικό Σταθμό Θεσσαλονίκης :
•    Μία θέση του κλάδου Μηχανοδηγών πλοηγίδων.
 
Αναλυτικά, τα τυπικά προσόντα που απαιτούνται για κάθε θέση είναι τα εξής:
Για τον κλάδο Κυβερνητών πλοηγίδων:
(α) Ναυτικό φυλλάδιο σε ισχύ και
(β) Αποδεικτικό ναυτικής ικανότητας (ΑΝΙ) σε ισχύ, Κυβερνήτη Α΄ ή Β΄ ή Γ΄ τάξης Ε.Ν. ή
Ναυκλήρου Ε.Ν. ή Κυβερνήτη ρυμουλκών
 
Για τον κλάδο Μηχανοδηγών πλοηγίδων:
(α) Ναυτικό φυλλάδιο σε ισχύ και
(β) Αποδεικτικό ναυτικής ικανότητας (ΑΝΙ) σε ισχύ, Μηχανοδηγού Α΄ ή Β΄ τάξης Ε.Ν.
 
Για τον κλάδο Πρυμνόδετων:
(α) Ναυτικό φυλλάδιο σε ισχύ και
(β) Αποδεικτικό ναυτικής ικανότητας (ΑΝΙ) σε ισχύ, Ναύτη Ε.Ν.
 
Αιτήσεις υποβάλονται μέχρι τις 27 Ιουλίου, προσωπικά ή με εξουσιοδοτημένο άτομο, στο γραφείο 102, 1ος  όροφος, στην πιο κάτω διεύθυνση:
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών
Ακτή Βασιλειάδη
Πύλη Ε1 – Ε2
Τ.Κ.: 18510, ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Εκανε αναφορά και στις δύο αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμένα Πειραιά...

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γ. Γαβρίλης παρέστη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων στο πλαίσιο της ακρόασης των φορέων σχετικά με το νομοσχέδιο για τη κύρωση της σύμβασης παραχώρησης Δημοσίου- ΟΛΠ, που ουσιαστικά ρυθμίζει τις "σχέσεις" των δύο πλευρών μετά την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού στη Cosco.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά αναφέρθηκε στις δύο αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμένα Πειραιά, οι οποίες ήταν  σύμφωνες με τις εκφρασμένες θέσεις όλων των Φορέων της ευρύτερης περιοχής και ανέπτυξε τους λόγους, που οδήγησαν σε αυτές τις αποφάσεις:

   (α) Η αποτίμηση της παρουσίας της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά τα τελευταία χρόνια είναι αρνητική.

Πέρα από τις προκλητικές φοροαπαλλαγές που απολαμβάνει η εταιρεία, δεν συνέβαλλε στο ελάχιστο στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας στην Οικονομία. Επίσης, παρά τις «πολυδιαφημισμένες» θέσεις εργασίας όχι μόνο δεν δημιούργησε νέες σταθερές θέσεις, αντίθετα υποβάθμισε ποιοτικά και ποσοτικά τις υφιστάμενες, εγκαθιστώντας ένα μοντέλο «εργολάβων».

  (β) Η κυρίαρχη θέση, που έχει, από το 2008, η κινέζικη εταιρεία στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της επέτρεψε να αυξήσει κατά 30% τα κόστη στο εισαγωγικό- εξαγωγικό φορτίο της χώρας.

Αυτή η κυριαρχία θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο μετά την απόκτηση του ελέγχου του ΟΛΠ αφού διαγωνισμός, που διεξήχθη με μια μόνο προσφορά,  οδηγεί -σε αντίθεση με τις αρχές ακόμα και της ελεύθερης αγοράς- στη δημιουργία ενός πανίσχυρου ιδιωτικού μονοπωλίου, στη θέση μιας δημόσιας, κερδοφόρας επιχείρησης όπως είναι ο ΟΛΠ.

Ένα τέτοιο μοντέλο, που είναι το μοναδικό στην Ευρώπη, δεν συνιστά παράδειγμα υπεράσπισης του δημοσίου συμφέροντος.

(γ) Η ισχύουσα νομοθεσία για το Αττικό Λιμενικό Σύστημα δίνει τη δυνατότητα στη Cosco να ελέγξει με διαδικασίες fast track, σε συμφωνία με το ΤΑΙΠΕΔ, ΟΛΑ τα λιμάνια της Αττικής (Ραφήνα, Λαύριο, Ελευσίνα)

(δ) Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι αντιμετωπίζονται σα μια… λεπτομέρεια και αφήνονται απροστάτευτοι στη κινεζοποίηση των εργασιακών σχέσεων και στο κίνδυνο απολύσεων. Η κατοχύρωση των θέσεων εργασίας, με συγκροτημένα δικαιώματα, μας αφορά όλους. Γι’ αυτό η κοινή προσπάθεια θα συνεχιστεί μέχρι τη τελική δικαίωση.

Καλεί τους ναυτεργάτες σε αγώνα εναντίων των επιβολών και επιθέσεων που δέχεται ο κλάδος... 
Να συμμετάσχουν τα πληρώματα των πλοίων όλων των κατηγοριών πανελλαδικά στην απεργιακή κινητοποίηση της ΓΣΕΕ που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή, 8 Μαΐου, αποφάσισε, σε συνεδρίαση της, η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ). 
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε σημειώνεται ότι κατά τη συνεδρίαση "εξετάστηκε η όλη γενική κατάσταση στον χώρο της ναυτικής εργασίας και όπου διαπιστώθηκε ότι δυστυχώς συνεχίζεται η χιονοστιβάδα των αντεργατικών μέτρων και πολιτικών, με τις συνεχείς μειώσεις στις συνθέσεις των πληρωμάτων, η οποία και έχει φθάσει σε δραματικά επίπεδα, με την εντατικοποίηση της εργασίας των όσων έχουν απομείνει, με τη συνεχή παραβίαση της υφιστάμενης νομοθεσίας, με την επί μήνες μη πληρωμή των δεδουλευμένων, με την συνεχή αύξηση της ανεργίας κτλ". 
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΠΝΟ, αναφέρει:

Οι  δύσκολοι  καιροί  που  περνάνε  όλοι  οι  Έλληνες  εργαζόμενοι από τις  συνεχώς  διογκούμενες αδηφάγες  ορέξεις  και εντολές   του κουαρτέτου  και  της  τρόικας δεν  αφήνουν  περιθώρια εφησυχασμού.
 
Ήδη  το  κοινωνιοκτόνο  ασφαλιστικό  νομοσχέδιο,  πλαισιωμένο   και εμπλουτισμένο  και  με τις  νέες  φορολογικές ρυθμίσεις που φτωχοποιούν  ολοκληρωτικά  τον  Έλληνα  εργαζόμενο, έχει   κατατεθεί  στις  Επιτροπές  της Βουλής  για  επεξεργασία  και  μάλιστα περιέχει έτι δυσμενέστερες  ρυθμίσεις  από  τις ήδη  κατά  καιρούς «διαρρεύσασες»   πληροφορίες  αφού νυν  διευρύνεται και το  Ενιαίο Ταμείο  Επικουρικής Ασφάλισης  (ΕΤΕΑ)   και  εντάσσονται  στην  νέα του  διευρυμένη μορφή  του   τα Ταμεία  Πρόνοιας   των  Ναυτικών (Αξιωματικών  και  Κατωτέρω  Πληρωμάτων)   τα  οποία,  είναι  πλέον ή  βέβαιο  ότι θα  απωλέσουν  πλήρως  τα  αποθεματικά τους και  από υγιή  αυτοτελή  ταμεία, που  είναι  σήμερα,   θα  καταλήξουν,  μαζί  με τα  υπόλοιπα  ομοειδή  ταμεία   που  εντάσσονται στον  νέο  φορέα, σε ένα  νέο  ελλειμματικό  τέρας.
 
Η  παραπάνω   24  ωρη  απεργία είναι  ανεξάρτητη από την   48ωρη απεργία  που  ήδη  έχει  αποφασίσει  η  Ομοσπονδία και  η  οποία  θα πραγματοποιηθεί  με  την  κατάθεση  του  επίμαχου νομοσχεδίου  για   ψήφιση στην Ολομέλεια  της  Βουλής. 
 
Η  ΠΝΟ δηλώνει  και    υπογραμμίζει  ξεκάθαρα προς  κάθε κατεύθυνση ότι θα  συνεχίσει,  θα  εντείνει  και  θα  κλιμακώσει    τον  αγώνα  της για  την  διασφάλιση   των θεμελιωδών  δικαιωμάτων των  Ελλήνων ναυτεργατών  και  μέχρι  την  τελική  απόσυρση του  επίμαχου προσχεδίου.
 
Ταυτόχρονα  καλεί τους  Έλληνες  ναυτεργάτες  να  είναι  σε ετοιμοπόλεμη κατάσταση  και πανέτοιμοι  για  δυναμικές  απεργιακές κινητοποιήσεις   και  αγώνες. 
 

Τα πλοία δεν θα πραγματοποιήσουν κανένα δρομολόγιο, από τις 12:01 μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου, έως τις 12 τα μεσάνυχτα της Κυριακής.

Ο Θόδωρος Δρίτσας ετοιμάζεται να παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου, την ερχόμενη Τρίτη.

Μετά την ...πανηγυρική υπογραφή μεταβίβασης των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) στην κινεζική Cosco, ο υπουργός Ναυτιλίας, κος Θεόδωρος Δρίτσας, εξακολουθεί να εκφράζει δημόσια τη ...διαφωνία του για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά...

"Θα έπρεπε με διαφορετικό τρόπο να οδηγηθούμε στην αξιοποίηση αυτού του τεράστιου πλούτου, όμως η πίεση των πραγμάτων οδήγησε σε επιλογές που δεν είναι δικές μας" σημείωσε ο υπουργός, μιλώντας στο Μέγκα.

"Θα ήθελα μια άλλη προοπτική για το λιμάνι... δεν ήταν η πραγματική μας επιλογή"παραδέχτηκε, προσθέτοντας ότι "η πώληση των μετοχών του ΟΛΠ γίνεται για να ικανοποιηθούν οι δανειστές".

"Ούτε από την Θάτσερ δεν πέτυχε το μοντέλο πώλησης μετοχών", πρόσθεσε.

Προειδοποίησε, πάντως, ότι "η διαδικασία πώλησης του ΟΛΠ δεν τελείωσε", ενώ δήλωσε ότι ετοιμάζονται ρυθμίσεις, όπως η Δημόσια Αρχή Λιμένα Πειραιά και σειρά αποφάσεων, ελέγχων και νομοθετικών ρυθμίσεων...

 

Συνέντευξη Τύπου Δρίτσα την Τρίτη 

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, ο Θ. Δρίτσας, θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου, την Τρίτη 12:00, το μεσημέρι.

"Δεν πρέπει να προχωρήσει η πώληση διότι εκκρεμεί απόφαση του ΣτΕ", είπαν στον κο Δρίτσα οι εκπρόσωποι των εργαζομένων.

Ατελέσφορη αποδείχθηκε τελικά η συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας, κο Θόδωρο Δρίτσα με τη διοίκηση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜ.Υ.Λ.Ε.) και τα πρωτοβάθμια Σωματεία του Λιμανιού του Πειραιά η οποία έγινε ενόψει της προγραμματισμένης κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για την πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π.)

 

"Ήταν μία χρήσιμη συνάντηση. Από τη μεριά μου εκ μέρους του υπουργείου και της κυβέρνησης εξέθεσα και έδωσα εν εκτάσει τα δεδομένα που βρίσκονται σε εξέλιξη εν όψει τη διαγωνιστικής διαδικασίας, αλλά και για το επόμενο διάστημα μετά από αυτή", τόνισε σε δήλωσή του ο υπουργός.

"Ενόψει του διαγωνισμού", είπε ο κος Δρίτσας, "δεν πρέπει να πούμε τίποτ΄άλλο".

"Φεύγουμε περισσότερο ανήσυχοι", τόνισε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), Γιώργος Γεωργόπουλος και συμπλήρωσε πως "η μόνη λύση για εμάς είναι να εντείνουμε τον αγώνα μας ώστε να σταματήσει η πώληση των λιμανιών και να υπάρξει ένας ουσιαστικός διάλογος. Η κυβέρνηση το μόνο που κάνει είναι επικαλείται μια μνημονιακή υποχρέωση στην οποία η ίδια την επεδίωξε και αυτό είναι αδιέξοδο για την πολιτική στα λιμάνια".

Δεν αποκλείεται να πραγματοποιηθεί αναβολή της νέας Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ Ο.Λ.Π. και Δημοσίου, διότι παραμένουν πολλά "ανοικτά" θέματα ακόμη, όπως οι αρμοδιότητες της Δημόσιας Αρχής, η τύχη του πορθμείου Περάματος - Σαλαμίνας και πολλά...

Σε ανακοίνωση των Συνδικαλιστικών Οργανώσεων φαίνεται η κυβέρνηση να είναι ανακόλουθη "ως προς τη διαδικασία Σύμβασης Παραχώρησης που εκπονείται από το ΤΑΙΠΕΔ, η οποία (και) δεν έχει την τελική έγκριση της Κυβέρνησης", ενώ ο κος Δρίτσας "δικαιολόγησε τη κατάθεση των προσφορών ως μνημονική δέσμευση της Κυβέρνησης". 

"Είναι γνωστό, βέβαια", καταλήγει η ανακοίνωση, "ότι η πώληση των Λιμανιών τέθηκε στο τρίτο μνημόνιο με επιλογής της (παρούσας) Κυβέρνησης"...

Στο ξενοδοχείο Athens InterContinental πραγματοποιήθηκε η τελετή βράβευσης με τα Ελληνικά Ναυτιλιακά βραβεία 2015  της Lloyd’s List.

Τα Ελληνικά Ναυτιλιακά Βραβεία έχουν καθιερωθεί ως ο κορυφαίος θεσμός ναυτιλιακών βραβείων παγκοσμίως και η εκδήλωση παρουσίασής τους αποτελεί σημείο αναφοράς για τη βιομηχανία της ναυτιλίας.

Διοργανώνονται από τη Lloyd’s List, μια από τις παλαιότερες εφημερίδες παγκοσμίως (κυκλοφορεί από το 1734) και απονέμονται σε εταιρείες, οργανισμούς, αλλά και διακεκριμένες προσωπικότητες που ξεχώρισαν με τα επιτεύγματα τους.

Η κριτική επιτροπή
Την φετινή κριτική επιτροπή της Ναυτικών Βραβείων αποτελούσαν οι:
Τάκης Χριστοφίδης, πρόεδρος της Ένωσης Ναυλομεσιτών, Γιάννης Κούστας, πρόεδρος της HELMEPA, Γιώργος Γράτσος, πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιάννης Χαλάς, γενικός γραμματέας ΠΝΟ, Νίγκελ Λάουρι, ανταποκριτής στην Αθήνα της εφημερίδας Lloyd’s List, Γιάννης Πλατσιδάκης, πρόεδρος της Intercargo, Χαράλαμπος Σημαντώνης, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Μικρών Αποστάσεων, Ελένη Θανοπούλου, επικεφαλής του Τμήματος Ναυτιλίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Νικόλας Π. Τσάκος, πρόεδρος της Intertanko και Νικόλας Α. Τσαβλίρης, πρόεδρος του Ινστιτούτου Ναυλομεσιτών.
Στη φωτογραφία από δεξιά- ο ένας από τρία αδέλφια Γιορδαμλή από την Αλεξανδρούπολη- o Cristos Giordamlis Χρήστος Γιορδαμλής που ίδρυσαν το 1991 την εταιρεία Prisma Electronics S.A. και Διευθύνων Σύμβουλος της, με το Δ/ντή του Τμήματος Έρευνας & Ανάπτυξης Σεραφείμ Κατσίκα Serafeim Katsikas παραλαμβάνοντας το βραβείο που απονέμεται από τη Lloyd’s List στις εταιρείες, οργανισμούς αλλά και διακεκριμένες προσωπικότητες που ξεχώρισαν με τα επιτεύγματά τους στο τεχνολογικό τομέα!

Στη φωτογραφία από δεξιά- ο ένας από τρία αδέλφια Γιορδαμλή από την Αλεξανδρούπολη- o Cristos Giordamlis Χρήστος Γιορδαμλής που ίδρυσαν το 1991 την εταιρεία Prisma Electronics S.A. και Διευθύνων Σύμβουλος της, με το Δ/ντή του Τμήματος Έρευνας & Ανάπτυξης Σεραφείμ Κατσίκα Serafeim Katsikas παραλαμβάνοντας το βραβείο που απονέμεται από τη Lloyd’s List στις εταιρείες, οργανισμούς αλλά και διακεκριμένες προσωπικότητες που ξεχώρισαν με τα επιτεύγματά τους στο τεχνολογικό τομέα!

Τα Βραβεία...
α. Προσωπικότητα της Ελληνικής Ναυτιλίας 2015: Ο Γιώργος Μ. Λογοθέτης, για τον οποίο οι κριτές τόνισαν την προτίμησή του για επενδύσεις στην Ελλάδα, για τις φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες του αλλά και από το γεγονός ότι η ναυτιλιακή εταιρεία του Lomar ελέγχει ένα στόλο από 70 πλοία και μέσα στην χρονιά επεκτάθηκε στον χώρο των κοντέϊνερ.
β. Newsmaker της Ελληνικής Ναυτιλίας για το 2015: Πρόκειται για ένα από τα δύο βραβεία αποφασίστηκαν όχι από την ελληνική ναυτιλιακή κριτική επιτροπή αλλά απευθείας από τη Lloyd’s List και απονεμήθηκε στον πρόεδρο της Intertanko και διευθύνοντας σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation Νικόλα Π. Τσάκο.
γ. Κοινό βραβείο της Lloyd’s List και του Propeller Club για τη μεγαλύτερη διάρκεια δραστηριότητας:  Απονεμήθηκε στον βετεράνο ιδιοκτήτη των εταιρειών "Γλαύκη" και "Κυκλάδες Ναυτιλιακή", Αριστείδη Αλαφούζο.
δ. Βραβείο Νέας Γενιάς: Απονεμήθηκε, για πρώτη φορά, στην 12ετή ιστορία του θεσμού. Το κέρδισε η κ. Μαρία Αγγελικούση της Angelicoussis Shipping Group.
ε. Διεθνής Προσωπικότητα της Χρονιάς: Είναι το μοναδικό βραβείο, που δεν αφορά αποκλειστικά Έλληνες. Απονεμήθηκε στο νέο διευθυντή του κυπριακού τμήματος Εμπορικής Ναυτιλίας και πρώην πρόεδρος της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ, Ανδρέα Χρυσοστόμου.
ζ. Ναυλομεσίτης της Χρονιάς: Το βραβείο κέρδισε, για δεύτερη φορά, η Cass Technava Maritime. Η συγκεκριμένη εταιρεία θεωρείται εξαιρετικά ισχυρή στο χώρο των νέων παραγγελιών αλλά το 2015 διακρίθηκε με πολύ καλές προσφορές στον χώρο των μεταχειρισμένων πλοίων καθώς και την πολύτιμη για τους πελάτες της δραστηριότητα των συναλλαγών πώλησης και επαναμίσθωσης πλοίων.
η.  Ναυτιλιακός χρηματοδότης της χρονιάς: Το βραβείο κέρδισε η Eurobank.
θ.  Βραβείο "Πειραιάς Διεθνές Ναυτιλιακό Κέντρο": Το αναγνωρισμένου κύρους βραβείο δόθηκε για πρώτη φορά σε νηογνώμονα και είναι ο Bureau Veritas Hellas για την εντυπωσιακή επέκτασή του τα τελευταία χρόνια.
ι. Βραβείο Τεχνικού Επιτεύγματος: Το κέρδισε η εδρεύουσα στη Βόρειο Ελλάδα Πρίσμα Ηλεκτρονική (Prisma Electronics) για το κατοχυρωμένο με  δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σύστημα απομακρυσμένης παρακολούθησης της κατάστασης (LAROS).
κ. Βραβείο "Έξυπνων Δεδομένων": Το βραβείο, αυτό, απονεμήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα και το κέρδισαν στο Danaos Management Consultants και Danaos Shipping Co για το σύστημα απόδοσης των πλοίων τους.
λ.  Βραβείο Εκπαίδευσης και Κατάρτισης 2015: Απονεμήθηκε στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
μ.  Πλοίο της χρονιάς: Παρά το γεγονός ότι ως Πλοίο της Χρονιάς αναδεικνύεται συνήθως σε ένα νέο πλοίο, η επιτροπή άσκησε το δικαίωμά της να αναγνωρίσει ένα κατασκευασμένο το 1943 Liberty. Αρχικά το όνομα του ήταν Arthur Μ Huddell  και ήρθε ρυμουλκούμενο στην Ελλάδα το 2008. Μετά από ένα μεγάλο έργο αποκατάστασης το Hellas Liberty βρίσκεται σήμερα αγκυροβολημένο στον Πειραιά ως πλωτό μουσείο.
ν.  Ο Ναυτικός της Χρονιάς: Παραδοσιακά ένα από κορυφαία σημεία της τελετής απονομής των βραβείων, κέρδισε φέτος ο πλοίαρχος Δημήτρης Τσιτσιμελής. Τον Ιανουάριο του 2015, το πλοίο «Master» της εταιρίας Magna Marine Bulker Pansolar άλλαξε πορεία για τη διάσωση στο Μεξικό δύο αλιέων, που είχαν μείνει για τρεις εβδομάδες χωρίς νερό καταμεσής της θάλασσας.

...και κύριο κορμό τις... μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας, έναντι των δανειστών.

Με ...υπονοούμενα, "καρφιά", αλλά και ..."μηνύματα" προς κάθε κατεύθυνση, ήταν η χθεσινή ομιλία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κου Θόδωρου Δρίτσα, στη Βουλή...

Με κύριο κορμό τις μνημονιακές υποχρεώσεις που έχει δεσμευτεί η χώρα, έναντι των εταίρων και δανειστών, έδωσε έμφαση στο ρόλο του Λιμενικού Σώματος απέναντι στις μεγάλες "απαιτήσεις" του προσφυγικού προβλήματος που έχει δημιουργηθεί στο Αιγαίο, αλλά και στην ιδιωτικοποίηση του Ο.Λ.Π. 

Παρέλειψε, όμως, τεχνηέντως να αναφερθεί στις φορολογικές υποχρεώσεις των εφοπλιστών, κυρίως τώρα που το τρίτο Μνημόνιο είναι προ των πυλών, με τις σαφείς "παρενέργειες" στη ζωή του Ελληνα πολίτη... 

Ολόκληρη η Ομιλία του υπουργού, για τις Προγραμματικές Δηλώσεις της Κυβέρνησης, έχει ως εξής

"Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,

Η Κυβέρνησή μας, καλείται κατ’ αρχήν να εφαρμόσει τη δεσμευτική Συμφωνία με τους δανειστές. Όντως, υπάρχουν ανοιχτά ζητήματα διεκδίκησης, τα οποία αποτελούν επιτυχία της διαπραγμάτευσης και γι’ αυτό η μάχη και η προσπάθεια θα συνεχιστεί. Όντως, υπάρχουν επίσης, σημαντικά περιθώρια σχεδιασμού και εφαρμογής παράλληλης πολιτικής σε κρίσιμης σημασίας τομείς, πέραν των μνημονιακών δεσμεύσεων. Σε αυτά τα δύο πεδία, άλλωστε, φιλοδοξούμε, μαζί με την κοινωνία να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας, για να ξεπεράσουμε τεράστιες δυσκολίες, ώστε να εξισορροπήσουμε ή και να υπερβούμε τις αρνητικές, υφεσιακές και εν πολλοίς αντιλαϊκές συνέπειες της Συμφωνίας, να ακυρώσουμε τη επιχείρηση εκστρατείας εγχώριων κι ευρωπαϊκών δυνάμεων, που επιδίωξαν κι επιδιώκουν την «αριστερή παρένθεση», στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Και γι’ αυτό ακριβώς απευθυνθήκαμε ξανά στον Ελληνικό λαό και με την ετυμηγορία του στις πρόσφατες εκλογές, αυτήν τη ρεαλιστική, αλλά ταυτόχρονα αυστηρή, εντολή-έγκριση, λάβαμε.

Γνωρίζουμε πολύ καλά, το γνωρίζετε κι εσείς, το γνωρίζει και ο Ελληνικός λαός, ότι αυτά που εξαναγκαστικά δεσμευτήκαμε τώρα να υλοποιήσουμε, ιδιαίτερα τα άμεσα και εμπροσθοβαρή του Οκτωβρίου-Νοεμβρίου, δεν είναι το δικό μας Πρόγραμμα. Είναι το προϊόν ενός επώδυνου συμβιβασμού, μετά από μια σκληρή κι αναγκαία μάχη, που δώσαμε στο όνομα του Ελληνικού λαού, απέναντι σε δυνάμεις που αποδείχθηκαν, όχι μόνο ισχυρές, αλλά και παράλογα αδυσώπητες. Πιστεύουμε, όμως, ότι παρά το γεγονός ότι οι άμεσες συνέπειες του συμβιβασμού είναι σκληρές, η μάχη αυτή έπρεπε να δοθεί και μεσο-μακροπρόθεσμα, δεν θα πάει χαμένη.

Τώρα, όμως, πράγματι καλούμαστε να υλοποιήσουμε τη μνημονιακή Συμφωνία, για να αποτρέψουμε και να μην διευκολύνουμε άκριτα τη συνολική κατάρρευση, με τις ακόμα πιο καταστροφικές επιπτώσεις, για τα λαϊκά και τα μεσαία στρώματα. Για να κρατήσουμε ανοικτή, τη δυνατότητα κοινωνικά δίκαιης ανάκαμψης, για να μην βάλουμε «ταφόπλακα» στις προσδοκίες και στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας…

Γι’ αυτό μείναμε. Γι’ αυτό δε δραπετεύσαμε!

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έχει μπροστά του, κυρίως, δύο τέτοιες υποχρεώσεις να υλοποιήσει άμεσα. Υποχρεώσεις, σημειωτέον, που προέρχονται από το πρώτο και δεύτερο Μνημόνιο.

  • Η πρώτη, είναι η συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την πώληση του 51% των μετοχών του Ο.Λ.Π. και εν συνεχεία του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης, με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τον Ο.Λ.Π. εντός Οκτωβρίου. Σε αυτήν την υποχρέωση, είμαστε δεσμευμένοι από τη Συμφωνία.

Η ίδια η διαγωνιστική διαδικασία, όμως, περιλαμβάνει ζητήματα, για τα οποία επιβάλλεται η κοινωνική διαβούλευση, για τη χρήση εκτάσεων κι εγκαταστάσεων, όπως και για τη ρύθμιση λειτουργιών του λιμανιού, με βάση κοινά παραδεκτούς διεθνείς κανόνες δημοσίου συμφέροντος. Σε αυτά, δεν είμαστε από τη Συμφωνία δεσμευμένοι. Κάποιοι κάνουν πως αυτό δεν το καταλαβαίνουν. Όσοι όμως γνωρίζουν και συμμετέχουν στις διαδικασίες, το καταλαβαίνουν πολύ καλά.

Σε αυτή την κατεύθυνση, θα επιδιώξουμε, μεταξύ άλλων:

- Συμβάσεις παραχώρησης του Ελληνικού Δημοσίου προς τον Ο.Λ.Π. και τον Ο.Λ.Θ., με τρόπο που να κατοχυρώνονται στο μέγιστο δυνατό βαθμό συμφέροντα του Δημοσίου και οι ανάγκες των εργαζόμενων, των τοπικών κοινωνιών και των Δήμων.

- Εποπτεία και έλεγχος της λειτουργίας των λιμανιών, σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα.

- Δημιουργία Δημόσιων Λιμενικών Αρχών, σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη.

- Ολοκλήρωση της δομής και των αρμοδιοτήτων της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.

  • Η δεύτερη δεσμευτική υποχρέωση, αφορά στη σύνθεση των πληρωμάτων των μεγάλων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων των εσωτερικών γραμμών.

Στη διαδικασία διαπραγμάτευσης, δώσαμε σκληρή μάχη. Ωστόσο και εδώ πρέπει να πω, ότι στο εσωτερικό η απαίτηση των θεσμών-δανειστών, φαίνεται να είχε ισχυρούς υποστηρικτές, αν και όχι εμφανείς. Σταματώ εδώ. Ο νοών νοείτω…

Η δική μας προσπάθεια, ήταν να μην περάσει η μεταφορά του μοντέλου της Αδριατικής στις εσωτερικές γραμμές, αλλά με γνώμονα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, να καθοριστούν τα επίπεδα στελέχωσης για όλες τις κατηγορίες προσωπικού. Δεν είναι δική μας επιλογή. Τώρα, είμαστε στη φάση επεξεργασίας σχεδίων υλοποίησης. Θα επιδιώξουμε διάλογο μέσα στο πιεστικό χρονικό πλαίσιο, κατανοώντας σαφώς, ότι το θέμα έχει προφανή κοινωνική-εργασιακή διάσταση.

Πέραν αυτών των δεσμευτικών υποχρεώσεων, όμως, θα επιδιώξουμε να ξεδιπλώσουμε βήμα-βήμα, το πολιτικό μας Πρόγραμμα, για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Εκεί, θα κριθούν πολλά και σημαντικά. Στην κατεύθυνση αυτή, ισχύουν στο μεγαλύτερο μέρος, οι Προγραμματικές Δηλώσεις μου ενώπιον του Κοινοβουλίου, το Φεβρουάριο 2015. Ισχύει, επίσης, η δέσμευση για την ολοκλήρωση νομοθετικών κι άλλων πρωτοβουλιών που αναλάβαμε στη διάρκεια της πρώτης επτάμηνης διακυβέρνησης. Ξεχωριστή θέση σε αυτές τις πρωτοβουλίες έχουν, μεταξύ άλλων, η αποκατάσταση και η δικαίωση των απλήρωτων ναυτικών της Ν.Ε.Λ., η εισαγωγή ως πράξη δικαιοσύνης επιλαχόντων Σημαιοφόρων και Υπαξιωματικών στις Σχολές του Λιμενικού Σώματος, η αποκατάσταση και η λειτουργία των κτιριακών εγκαταστάσεων των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού στη Μηχανιώνα, το «πάσο» για τους σπουδαστών της Α.Ε.Ν. Ασπροπύργου, η απόδοση του παραλιακού μετώπου του λιμανιού Πάτρας, στον Δήμο Πατρέων και άλλες.

Υπάρχει όντως και στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, πεδίο αναζήτησης νέων πόρων και εξοικονόμησης μη λειτουργικών δαπανών. Αυτά θα είναι τα δικά μας «ισοδύναμα», χωρίς κοινωνικό κόστος, αντίθετα, με κοινωνική ωφέλεια.

Επιδιώκουμε στην κατεύθυνση αυτή, να αναβαθμίσουμε την αποτελεσματικότητα του Λιμενικού Σώματος, της Ελληνικής Ακτοφυλακής, στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στη θάλασσα, να συγκροτήσουμε το Μητρώο Τουριστικών Πλοίων, να κάνουμε λειτουργικό το σύστημα είσπραξης του Τέλους Πλόων, να καθιερώσουμε ηλεκτρονικό εισιτήριο παντού, να αλλάξουμε το δαπανηρό σύστημα υδροδότησης των άνυδρων νησιών με σημαντικές πρωτοβουλίες, που έχει ήδη αναπτύξει η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και ο Γενικός Γραμματέας της.

Για το Λιμενικό Σώμα. Η στήριξη του Λιμενικού Σώματος στην προσπάθεια των στελεχών του για τη διαχείριση των προσφυγικών ροών, είναι απόλυτη υποχρέωσή μας.

Χθες, στη Μυτιλήνη, εκτός από τους υψηλόβαθμους, τον Αρχηγό και τους άλλους Αξιωματούχους του Λιμενικού Σώματος, κοντά μας ήταν, εκ μέρους των στελεχών του Λιμενικού Σώματος που δρουν καθημερινά, νυχθημερόν στην περιοχή και σ’ όλο το Αιγαίο, ο Ανθυποπλοίαρχος Κυριάκος Παπαδόπουλος, κυβερνήτης σκάφους. Είναι αυτός, που έσωσε ένα μωρό παιδί, που έσωσε πολλούς ηλικιωμένους ανθρώπους, που έχει σώσει πάνω από πέντε χιλιάδες άτομα, αυτός και το πλήρωμά του, που έχουν σώσει όλοι μαζί, πάνω από εβδομήντα χιλιάδες άτομα, χωρίς ούτε μία απώλεια στη διαδικασία της διάσωσης και αυτόν τον άνθρωπο, πραγματικά τον γνωρίσαμε και όχι μόνο εγώ, αλλά και ο Καγκελάριος της Αυστρίας και ο Έλληνας Πρωθυπουργός, του έδωσαν συγχαρητήρια.

Ο Αλέξης Τσίπρας είπε, πως στο πρόσωπο του Κυριάκου Παπαδόπουλου εκφράζεται όλο το Λιμενικό Σώμα και η μάχη που δίνει. Εκφράζεται και εκπροσωπείται το καλό πρόσωπο της Ελλάδας, το καλό πρόσωπο της Ευρώπης και πρότεινε στον παριστάμενο Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, να κινήσει τη διαδικασία για να προταθεί και να βραβευτεί ως εκπρόσωπος όλου του Σώματος ο Κυριάκος Παπαδόπουλος, από την Ακαδημία Αθηνών και αυτό θα γίνει.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και κυρίως το Λιμενικό Σώμα και η Γενική Γραμματεία Αιγαίου, σε άμεση και διαρκή συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το Υπουργείο Εσωτερικών, το Υπουργείο Υγείας, σηκώνουν μεγάλο μέρος από τη διαχείριση των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών.

Σε αυτήν την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε, τηρώντας τις διεθνείς συμβάσεις, τις διεθνείς συνθήκες με ανθρωπισμό, αλλά και με πραγματικό επαγγελματισμό που έχει μεγάλη σημασία και στην εποπτεία των συνόρων, αλλά και στην κατοχύρωση της εθνικής κυριαρχίας, γιατί η έρευνα και η διάσωση δεν έχουν μόνο την τεράστια σημασία στην ανθρωπιστική πλευρά, αλλά έχουν και την πολύ λεπτή και πολύ σημαντική πλευρά της διασφάλισης των γεωστρατηγικών και γεωπολιτικών κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας.

Αξίζει ευγνωμοσύνη, αξίζει εύγε σε όλη αυτήν την προσπάθεια. Η ενίσχυση των υποδομών του Λιμενικού Σώματος, η στήριξη των αναγκών του προσωπικού, η θεσμοθέτηση συστήματος εισαγωγής στο Σώμα με διαφάνεια, ισοτιμία και αξιοκρατία, η άμεση αναμόρφωση του Προεδρικού Διατάγματος για τις μεταθέσεις και πολλά άλλα, είναι υποχρέωσή μας για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του Σώματος.

Η ναυτική εργασία -προχωρώ γρήγορα, κύριε Πρόεδρε-η ναυτική εκπαίδευση, ο επανασχεδιασμός της ακτοπλοΐας είναι στις άμεσες προτεραιότητές μας, η ολοκλήρωση, η δημιουργία ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος και στη ναυτική εκπαίδευση και σε πολλούς άλλους κλάδους της λειτουργίας του Υπουργείου, είναι επίσης στις προτεραιότητές μας.

Για την ποντοπόρο ναυτιλία, δε θα μιλήσω ιδιαίτερα. Το καίριο ζήτημα είναι η αύξηση των θέσεων εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία. Η ανταγωνιστικότητα της ελληνόκτητης και ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας, δεν μπορεί να επιτευχθεί όταν το ανθρώπινο δυναμικό, οι Έλληνες ναυτικοί μειώνονται με τόσο δραματικούς ρυθμούς.

Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε. Ξεπερνώ κάποια θέματα, θα τα καταθέσω στα Πρακτικά (βλ.συνημμένο). Καταλήγω, αναφερόμενος στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και την επίλυση του προβλήματος των άνυδρων νησιών του Αιγαίου, που είναι αυτή τη στιγμή δρομολογημένη, καθώς και στην εξασφάλιση υδρευτικής αυτονομίας και αυτάρκειας, με ουσιώδη και δραστική μείωση του κόστους. Ήδη, δρομολογούνται τα πιλοτικά προγράμματα για το Καστελόριζο και την Πάτμο.

Η αναβάθμιση της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, η δημιουργία ενός ισχυρού φορέα, με την εφαρμογή της ρήτρας νησιωτικότητας, τη συγχώνευση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης του Αιγαίου, που τη μελετάμε, με το Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής και την ίδρυση του Ερευνητικού Ινστιτούτου Νησιωτικής Πολιτικής, είναι κι αυτά στις προτεραιότητές μας.

Τελειώνοντας, κύριε Πρόεδρε, απευθύνομαι στους Έλληνες πολίτες.

Θέλω να πιστεύω, πως αξίζει να δώσουμε αυτές τις μάχες.

Εάν επιμένουμε. Εάν αντέξουμε. Εάν εκείνοι -δηλαδή οι πολίτες- συνεχίσουν να μας υποστηρίζουν,

ΤΟΤΕ ΘΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΑΝΟΙΚΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΔΙΑΨΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΑΓΩΝΩΝ ΚΑΙ ΘΥΣΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ

Ευχαριστώ"

Παραδόθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, αντδρούν οι δήμοι

Το περίπου 80 σελίδων νέο σχέδιο παραχώρησης του ΟΛΠ σε ιδιώτη παραδόθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Αυτό γνωστοποίησε το απόγευμα της ίδιας ημέρας ο υπουργός κ. Θοδωρής Δρίτσας στην αντιπροσωπεία των τοπικών «αρχόντων» της ευρύτερης περιοχής, δηλαδή στον περιφερειάρχη Πειραιά κ. Γιώργο Γαβρίλη και στους δημάρχους Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη, Κερατσινίου - Δραπετσώνας κ. Χρήστο Βρεττάκο, Περάματος κ. Γιάννη Λαγουδάκη και Σαλαμίνας κυρία Ισιδώρα Νάννου.
Το σχέδιο δόθηκε προκειμένου να εξεταστεί από τα αρμόδια υπουργεία. Σύμφωνα με πληροφορίες μέσα σε μία εβδομάδα θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευσή του προκειμένου να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού καθώς τα χρονοδιαγράμματα  που αφορούν την αξιοποίηση του λιμανιού είναι ασφυκτικά μικρά, λόγω και της μνημονιακής συμφωνίας.
Η νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ, όταν ολοκληρωθεί, θα δοθεί για παρατηρήσεις και στους βασικούς  διεκδικητές για την απόκτηση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ από τους οποίους είναι βέβαιο ότι θα ζητούνται επενδύσεις για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα προκειμένου να παραχωρηθεί στη συνέχεια και επιπλέον ποσοστό – μέχρι και το 67% των μετοχών της επιχείρησης.
Οι βασικοί διεκδικητές για το λιμάνι του Πειραιά είναι η κινεζική Cosco, η δανική APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες.
Οι τρεις υποψήφιοι αγοραστές αναμένεται να υποβάλουν στη συνέχεια κλειστές δεσμευτικές προσφορές οι οποίες θα αξιολογηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ η σύμβαση παραχώρησης με νομοσχέδιο θα πάρει τον δρόμο για ψήφιση στη Βουλή.
Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο στις αρχές του 2016.
Τι παραχωρείται στον επενδυτή
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Δρίτσας σημείωσε πως η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ θα προχωρήσει κανονικά καθώς η διαδικασία εντάσσεται και στο πλαίσιο της πρώτης αξιολόγησης της κυβέρνησης ενώ με βάση το σχέδιο δεν εξαιρείται από την παραχώρηση το πορθμείο του Περάματος (από το οποίο εκτιμάται ότι ο επενδυτής θα έχει κέρδη περίπου 1 εκατ. ευρώ τον χρόνο έναντι 600.000-700.000 σήμερα) όπως και η περιοχή των Λιπασμάτων στο Κερατσίνι. Ακόμη ερωτηματικά έχουν δημιουργηθεί και για το μέλλον της περιοχής της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος.
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας τόνισαν ότι ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά και οι δήμαρχοι από τους παραλιμένιους δήμους έθεσαν το θέμα της εξαίρεσης από τη σύμβαση παραχώρησης του θαλάσσιου μετώπου του Συγκροτήματος των Λιπασμάτων Δραπετσώνας αλλά και εδαφών από τη χερσαία ζώνη που έχουν παραχωρηθεί έναντι μικρού τιμήματος από τον ΟΛΠ στους δήμους.
Επίσης ζήτησαν να συμπεριληφθεί στη σχετική σύμβαση το θέμα των ανταποδοτικών τελών προς τους δήμους αλλά και να υπάρξει δημόσια αρχή λιμένος.
Εν τω μεταξύ φαίνεται ότι δεν διευθετείται από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων το θέμα της εξαίρεσης του παραλιακού μετώπου και εδαφών της χερσαίας ζώνης του λιμανιού που έχουν παραχωρηθεί αντί μικρού τιμήματος σε δήμους ενώ φαίνεται να γίνεται αποδεκτό το θέμα της απόδοσης χρημάτων στους παραλιμένιους δήμους από το ανταποδοτικό τέλος που περιλαμβάνεται στη νέα σύμβαση.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στη νέα σύμβαση προβλέπεται η αύξηση του ετήσιου ανταποδοτικού τέλους του ΟΛΠ προς το κράτος από το 2% στο 3,5% και το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να προτείνει όλο το ποσοστό από το τέλος αυτό να αποδίδεται ως ανταποδοτικό στους δήμους και όχι μόνο το ποσοστό της αύξησης.
Αναφορικά με το master plan του λιμανιού η κτηματική υπηρεσία του Δημοσίου έχει ήδη ολοκληρώσει τη μελέτη για το πού ανήκει η χερσαία ζώνη του λιμανιού και σε ποιον η θαλάσσια και τι έχει παραχωρηθεί με ενοίκιο στους δήμους.
Σημειώνεται ότι το παραλιακό μέτωπο του Συγκροτήματος των Λιπασμάτων της Δραπετσώνας περιλαμβάνει ένα κομμάτι που ανήκει στον ΟΛΠ, ένα στην Εθνική Τράπεζα και ένα στην εταιρεία πετρελαιοειδών BP.
Πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ αναφέρουν ότι στο συγκεκριμένο σημείο του λιμανιού έχει προβλεφθεί η επέκταση προβλητών προκειμένου να εξυπηρετήσει πλοία της ακτοπλοΐας.
Προσφυγή στο ΣτΕ
Σημειώνεται ότι στις 6 Οκτωβρίου αναμένεται να εκδικαστεί προσφυγή στο ΣτΕ από φορείς του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, των Δικηγορικών Συλλόγων, καθώς και εργαζόμενων κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.
Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σημείωσε ότι με πρωτοβουλία του αντιπεριφερειάρχη Πειραιά, των δημάρχων της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά "και με δικό μας σχεδιασμό από το υπουργείο, ξεκίνησε με τους φορείς της αυτοδιοίκησης της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, η διαβούλευση για την προοπτικές που χαράσσονται αναφορικά με τις εξελίξεις για το μέλλον του λιμανιού του Πειραιά".
Ο υπουργός είπε ότι υπήρξε ενημέρωση στα βασικά σημεία του σχεδίου παραχώρησης που έχουν εκπονηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα χέρια της κυβέρνησης προκειμένου να λάβει την τελική του διαμόρφωση. 
Οι προβληματισμοί των δήμων και των δημάρχων  είναι πάρα πολύ σοβαροί, οι εξελίξεις αυτές θα καθορίσουν για πολλές δεκαετίες το μέλλον του Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής της περιφέρειας Πειραιά και επομένως η συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών σε αυτές τις εξελίξεις είναι παραπάνω από απαραίτητες επεσήμανε ο κ. Δρίτσας.
Πρόσθεσε επίσης ότι "σε αυτή την κατεύθυνση, σήμερα δεν υπάρχουν συμπεράσματα, αλλά νομίζω ότι υπάρχει ένα πολύ σοβαρό συμπέρασμα: ότι οι εξελίξεις για το λιμάνι του Πειραιά μας αφορούν όλους και όλοι πρέπει να έχουμε την αποτύπωση της γνώμης, έστω σε αυτά τα πολύ σκληρά και πολύ δεσμευτικά και από άποψη πλαισίου και από άποψη χρόνου περιθώρια".
Σε αυτό τον λίγο χρόνο που απομένει θα είναι πολύ δημιουργική η συμμετοχή  των τοπικών κοινωνιών και πάνω από όλα της αυτοδιοίκησης, σημείωσε ο υπουργός Ναυτιλίας, συμπληρώνοντας ότι τα θέματα που θέτουν οι δήμοι είναι ανοικτά και από εκεί και πέρα θα κριθεί πώς και σε τι βαθμό θα μπορέσει να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο που να ισορροπεί τουλάχιστον και να δίνει λύσεις ζωτικής σημασίας για τις τοπικές κοινωνίες.
Δήμοι: "Αιφνιδιασμός"
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι υπήρξε προβληματισμός στην αντιπροσωπεία που συναντήθηκε με τον κ. Δρίτσα κάνοντας λόγο για αιφνιδιασμό καθώς το σχέδιο παραχώρησης παρουσιάστηκε χωρίς να υπάρχει επαρκής χρόνος για διαβούλευση με τις τοπικούς φορείς και τις προσεχείς ημέρες θα συζητήσουν οι δήμαρχοι που παρέστησαν στη συνάντηση τις εξελίξεις σε συνεδριάσεις δημοτικών συμβουλίων και θα καθορίσουν στη συνέχεια από κοινού με τον περιφερειάρχη τις επόμενες κινήσεις τους. 
Πάντως ο δήμαρχος Κερατσινίου Δραπετσώνας κ. Βρεττάκος έχει ήδη προειδοποιήσει ότι η τοπική κοινωνία θα συνεχίσει τον αγώνα της προκειμένου η περιοχή των Λιπασμάτων να αναπλαστεί αλλά και το λιμάνι, που αποτελεί σημαντικό επενδυτικό κεφάλαιο, να παραμείνει στο ελληνικό Δημόσιο. Ο δήμαρχος έχει ήδη προανήγγειλε κινητοποιήσεις από το Σάββατο 10 Οκτωβρίου.
Υπενθυμίζεται πως και η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) έχει εκφράσει την αντίθεσή της στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών προειδοποιώντας σε κινητοποιήσεις εάν τελικά προχωρήσει η διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.
| Διονύση Βυθούλκα
τα Νέα

Τι "ειδήσεις" έβγαλε ο Αναπληρωτής Υπουργός κατά την Ομιλία του...

Το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση, τίμησε τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Θοδωρή Δρίτσα για την πολυετή προσφορά του από τη θέση του επικεφαλής του δημοτικού συνδυασμού "Το Λιμάνι της Αγωνίας" και του δημοτικού συμβούλου Πειραιά.

 

Ο Δήμαρχος Πειραιά, κος Γιάννης Μώραλης και ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κος Γιώργος Δαβάκης, τιμώντας τη συνεισφορά του στα αυτοδιοίκητα κοινά του Πειραιά, απένειμαν στον κο Δρίτσα το μετάλλιο της πόλης.

 

Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά κος Γιώργος Δαβάκης καλωσόρισε τον κ. Δρίτσα, τονίζοντας:

"Ο κ. Δρίτσας είχε την ευγενή καλοσύνη να έρθει και να αποχαιρετήσει τους επί σειρά ετών συναδέλφους του δημοτικούς συμβούλους γιατί είναι πολλά χρόνια επικεφαλής της παράταξης «Το Λιμάνι της Αγωνίας», έχει διατελέσει δημοτικός σύμβουλος, βουλευτής Πειραιά και Υπουργός σε Υπουργείο με έδρα τον Πειραιά. Έχει αναλώσει όλα του τα χρόνια στην υπηρεσία του Πειραϊκού λαού και του Πειραιά. Για το Δημοτικό Συμβούλιο είναι απώλεια η αποχώρησή του γιατί ήταν πάρα πολύ χρήσιμος. Ελπίζουμε όμως οι συμβουλές του και από το μετερίζι του Υπουργού θα είναι χρήσιμες και θα είναι δίπλα μας. Κύριε Δήμαρχε σας ευχαριστούμε γιατί συνδράματε στο να τιμηθεί ο κ. Δρίτσας για την επί σειρά ετών προσφορά του".

 

Ο Δήμαρχος Πειραιά κος Γιάννης Μώραλης επεσήμανε:

"Η προσφορά του κ. Δρίτσα στην πόλη είναι γνωστή σε όλους. Θα ήθελα να τον ευχαριστήσω για τη συνεργασία που είχαμε μέχρι σήμερα, η οποία ήταν παραγωγική και θετική παρά τις όποιες διαφωνίες και διαφορετικές προσεγγίσεις. Θεωρώ ότι από τη θέση του Υπουργού αλλά και ως μέλος της κυβέρνησης, σίγουρα θα επιχειρήσει να βοηθήσει την πόλη του Πειραιά. Θα ήθελα να ευχηθώ στον κ. Δρίτσα καλή επιτυχία στο έργο του, σε μια δύσκολη περίοδο για τη χώρα. Να τον ευχαριστήσω ως Δήμαρχος για την παρουσία και την προσφορά του  στην πόλη, η οποία δεν σταματά και θα συνεχιστεί. Η τιμητική διάκριση στον κ. Δρίτσα είναι το λιγότερο που θα μπορούσαμε να κάνουμε για έναν άνθρωπο που έχει αναλώσει τόσες δεκαετίες στην υπηρεσία των δημοτών του Πειραιά".

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κος Θοδωρής Δρίτσας υπογράμμισε:

"Κύριε Πρόεδρε,

κύριε Δήμαρχε,

κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Είχα ενημερωθεί γι αυτήν την ευγενική πρόθεσή σας να μου αποδώσετε αυτήν την εξαιρετική τιμή. Να μου απονείμετε μία τιμητική πλακέτα. Το Μετάλλιο της πόλης που μόλις άκουσα ότι προτίθεσθε να μου απονείμετε, οφείλω να σας πω ότι μου «κόβει λίγο τα πόδια» . Είναι πολύ βαρύ, θέλω να το σηκώσω, θα το σηκώσω γιατί και στο συμβολισμό του και στην ουσία του είναι μια εξαιρετική τιμή , που όχι μόνο με συγκινεί ιδιαίτερα, αλλά μου δίνει ακόμη μεγαλύτερη ευθύνη για τη συνέχεια.

Θέλω να σας ευχαριστήσω πάρα πολύ, για πολλά πράγματα αλλά και για κάτι ιδιαίτερο, γιατί ξέρω ότι σε όλο αυτό το διάστημα των τελευταίων μηνών που αναγκαζόμουν να λείπω από τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου - αν και κάθε φορά προγραμμάτιζα να είμαι - αντιμετωπίστηκα με την κατανόησή σας και με τη διακριτικότητά σας.

Δεν νομίζω ότι πρέπει να μιλήσω για συγκίνηση, αλλά οφείλω να σας πω, ότι μιλώντας από αυτό το βήμα και καθήμενος σε αυτά τα έδρανα, πρέπει να συνδεθώ στην ουσία, με την αφετηρία της παρουσίας μου στο δημόσιο βίο της χώρας ως αιρετός. Από 15 χρονών είμαι κοινωνικά και πολιτικά παρών και στην πόλη και σε όλα τα πεδία δράσεων για τη δημοκρατία, για τις ελευθερίες και για τα δικαιώματα, για την πρόοδο. Αλλά η θεσμική εκπροσώπηση ως αιρετός, οφείλεται στην εκλογή μου στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πειραιά και εξακολουθεί αυτή μου η ιδιότητα να αποτελεί τον πρώτο τίτλο τιμής, από άποψη ουσίας και περιεχομένου. Γιατί πιστεύω ακράδαντα και θα συνεχίσω όσο αντέχω την προσπάθεια, ότι η Αυτοδιοίκηση δεν είναι ένας συμπληρωματικός θεσμός, δεν είναι μια παράπλευρη εξουσία. Είναι ο κεντρικός θεμελιακός θεσμός, για τη δημοκρατία. Δυστυχώς και στις μέρες μας, η Αυτοδιοίκηση υποβαθμίζεται. Νομίζω, ότι πρέπει να πάρουμε πρωτοβουλίες από κάθε πλευρά, να αποκαταστήσουμε το κύρος της Αυτοδιοίκησης, ιδιαίτερα τώρα, που και η δημοκρατία στον τόπο μας περνάει δύσκολες μέρες. Η Αυτοδιοίκηση πρέπει να γίνει η πρώτη και αυτοτελής εξουσία, που εκπροσωπεί τους πολίτες. Και αν αυτό μπορέσουμε να το προχωρήσουμε, τότε είμαι βέβαιος, ότι και οι συνολικές εξελίξεις, όχι μόνο σε κάθε πόλη και στην πόλη μας, στον Πειραιά, αλλά συνολικότερα στον τόπο, θα είναι πολύ διαφορετικές.

Από εδώ λοιπόν που ξεκίνησε η διαδρομή μου ως αιρετός, θέλω σήμερα να σας μιλήσω με απόλυτη ειλικρίνεια. Συμμετέχω σε μια κυβέρνηση που έχει δώσει, στο όνομα του Ελληνικού λαού, όχι αυθαίρετα, μια μεγάλη μάχη, όλο αυτό το διάστημα, όχι απλά και μόνο για να πετύχει τη μια ή την άλλη συμφωνία, αλλά για να μπορέσει να επανακαθορίσει τη θέση της χώρας μας στο ευρωπαϊκό ή αν θέλετε και στο παγκόσμιο περιβάλλον. Μεγαλεπήβολος στόχος, πολύ φιλόδοξος, γιατί βρισκόμαστε σε μια περίοδο πολύ δύσκολη, που κλονίζεται η βασιμότητα αυτού του στόχου. Όμως, αυτός είναι ένας στόχος, που δεν πρέπει να τον εγκαταλείψουμε και πρέπει να συνεργήσουμε από κάθε μεριά ο καθένας, ώστε αυτό να μείνει στην επικαιρότητα, γιατί η χώρα μας πρωτοστάτησε όλο αυτό το διάστημα, σε μια προσπάθεια αλλαγής των δεδομένων στην Ευρώπη.

Η Ευρώπη πρέπει να αλλάξει. Εάν δεν αλλάξει, οι συνέπειες θα είναι πολύ δραματικές και προς αυτήν την κατεύθυνση, έτυχε στην Ελληνική κοινωνία, στον Ελληνικό λαό και στην κυβέρνηση, που με αυτόν τον στόχο εξελέγη το Γενάρη, να δώσει τη μάχη. Δεν πέτυχε αυτή η μάχη. Έχουμε μία ήττα. Δε μπορούμε να μη βλέπουμε τα πράγματα κατάματα. Αλλά από αυτές τις ήττες, αισθανόμαστε ότι μπορούμε να ατσαλωθούμε και μπορούμε να βάλουμε σε μια νέα σειρά τα πράγματα, γιατί ποτέ η Ελλάδα δεν ήταν μόνη της και ποτέ δεν πρέπει να είναι μόνη της. Έχουμε λοιπόν όλο το δρόμο μπροστά μας.

Δεν θα ήθελα να απασχολήσω τις εργασίες του Σώματος επί πολύ. Οφείλω, όμως, να δώσω σε δύο – τρία σημαντικά ζητήματα κάποιες εξηγήσεις πριν κατέβω  από το βήμα, τιμώντας την τιμή που μου κάνετε. Λιμάνι του Πειραιά, που δεν είναι απλώς λιμάνι, είναι λιμάνι – πόλη και αφορά το μέλλον του Πειραιά στην ολότητά του: έχουμε μπροστά μας εξελίξεις. Η πιεστική επιμονή των δανειστών για εξασφάλιση σίγουρων πόρων εξόφλησης των δανείων, είναι η μία αιτία για τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά. Το τεράστιο ενδιαφέρον ισχυρότατων συγκροτημάτων που ασχολούνται με τη λιμενική βιομηχανία, είτε πρόκειται για χώρες σαν την Κίνα, είτε πρόκειται για χώρες σαν τη Δανία ή άλλες χώρες ,είναι η δεύτερη αιτία. Η πώληση του λιμανιούπαραμένει λάθος κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Δεν πρέπει να γίνει. Σε κάθε περίπτωση η δική μου θέση είναι γνωστή. Εγώ δίνω τη μάχη μου από τη θέση που βρίσκομαι, για να πείσω ότι αυτό είναι ένα λάθος. Το ερώτημα είναι, ποιος πρέπει να πεισθεί. Και εκεί υπάρχει μια τεράστια δυσκολία. Όμως, είναι μπροστά μας ένα πεδίο, πέραν από την τελική κατάληξη, που και ο Δήμος Πειραιά και το Δημοτικό Συμβούλιο, πιστεύω ότι πρέπει να έχουν συμμετοχή.

Η σύμβαση παραχώρησης του δημοσίου προς τον ΟΛΠ: Η παλιά δεν μπορεί να έχει εφαρμογή. Μια νέα σύμβαση παραχώρησης προετοιμάζεται, για να επικυρωθεί και για να γίνει και νόμος του κράτους. Αυτό είναι ένα πεδίο οριοθέτησης και της πόλης και των πλουτοπαραγωγικών της πηγών και των παραγωγικών της δραστηριοτήτων κάθε είδους, σε όλο το μήκος από τη Σαλαμίνα μέχρι την πόλη του Πειραιά. Σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να συνεργήσει και η κοινωνία του Πειραιά και ο Δήμος Πειραιά. Και στα ζητήματα της αρχής λιμένων ή τουmasterplanπου πρέπει να γίνει για το λιμάνι του Πειραιά και που αυτά πρέπει να γίνουν είτε έτσι είτε αλλιώς, όποια κατάληξη και αν έχουν τα πράγματα, νομίζω ότι είναι ένα πολύ σημαντικό πεδίο που δεν πρέπει να μείνει σε κλειστά γραφεία.

Το δεύτερο είναι το ΤΡΑΜ. Επειδή τελευταία δημοσιεύτηκαν και κάποιες πληροφορίες, που διαφοροποιούν την πραγματική θέση μου. Ναι, εγώ ήμουν πάντα υπέρ ενός ΤΡΑΜ διαφορετικού από αυτό που εξελίσσεται, αλλά  γενικώς με τα μέσα σταθερής τροχιάς παραμένω ένθερμος υποστηρικτής και προωθητής κάθε πρωτοβουλίας, που θα μπορούσε να αποφύγει τις αρνητικότερες εκδοχές και να πετύχει τις βέλτιστες. Νομίζω, ότι με ένα ανεξήγητο αυθαίρετο τρόπο και θα έλεγα και πραξικοπηματικό, πήραν πίσω από την πόλη του Πειραιά, ενώ ήταν κατακτημένο, την υπογείωση των γραμμών του ΗΣΑΠ. Αυτήν τουλάχιστον, δεν πρέπει να την εγκαταλείψουμε. Δεν είναι ένα περιορισμένο ζήτημα. Είναι ένα ζήτημα που αφορά, όχι μόνο ευρύτατο τμήμα των περιοχών της πόλης, αλλά αφορά και το μέλλον της πόλης τις επόμενες δεκαετίες.

Τέλος, επειδή λίγο πριν ανέβω στο βήμα δέχθηκα από μια ευγενική κυρία           -συμπολίτισσά μας- ένα σχετικό ερέθισμα, αναφορικά με το ζήτημα των παρόδιων ιδιοκτητών που ταλανίζουν κάποιες γειτονιές και κάποιες οικογένειες συμπολιτών μας, νομίζω ότι όσο δύσκολη και αν είναι η επίλυση - και είναι δύσκολη γιατί έχει περιπλακεί η όλη διαδικασία - θα πρέπει να επιμείνουμε. Από τη μεριά μου, σας βεβαιώνω ότι θα επιμένω. Είχα στο προηγούμενο διάστημα μια πολύ καλή συνεργασία και με τον κύριο Δήμαρχο και με το Γενικό Γραμματέα του Δήμου και αντίστοιχα προώθησα και τις δικές μου πρωτοβουλίες στο Υπουργείο Εσωτερικών, στο Γενικό Γραμματέα κύριο Πουλάκη και στον Υπουργό τον κύριο Βούτση. Θέλω να πιστεύω, ότι η προετοιμασία που κάνουν οι υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών, θα διαμορφώσουν ένα πεδίο που θα μπορέσει να αναζητήσει και να επικυρώσει κάποιες θετικές λύσεις. Σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε όλοι.

Θέλω να σας πω, για μια ακόμη φορά, ότι αισθάνομαι ξεχωριστή τιμή για τη σημερινή σας πρωτοβουλία και αισθάνομαι ότι ποτέ όταν βρέθηκα στο Κοινοβούλιο και έλεγα τη λέξη «συνάδελφος», απευθυνόμενος στους άλλους βουλευτές -γυναίκες και άνδρες- δεν είχα μέσα μου την επικύρωση αυτής της κυριολεξίας, όσο την έχω όταν αποκαλώ συναδέλφους εσάς, τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά.

Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω το «Λιμάνι της Αγωνίας», να ευχηθώ -γιατί είναι μια άξια συνέχεια- στη νυν επικεφαλής Μαρία Σταθάκη, στο Νίκο Αγγελόπουλο στη Βάνα Μελά, στο Δημήτρη Γκερλέ και στη βουλευτή Πειραιά, που σήμερα παρίσταται εδώ, που ήταν η ψυχή όλης αυτής της πολύχρονης προσπάθειας με το «Λιμάνι της Αγωνίας», την κυρία Ελένη Σταματάκη, θέλω να ευχηθώ, η συνέχεια να είναι πολύ καλύτερη και νέες δεκαετίες δημιουργικής πορείας, να χαράξουν με την παρουσία τους στο Δήμο Πειραιά. Σας ευχαριστώ όλες και όλους".

Σελίδα 1 από 2

ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

  • Ανοιχτά μαθήματα Ιστορίας της Τέχνης στη Δημοτική Πινακοθήκη Νίκαιας - Αγ. Ι. Ρέντη
    Ανοιχτά μαθήματα Ιστορίας της Τέχνης στη Δημοτική Πινακοθήκη Νίκαιας - Αγ. Ι. Ρέντη Η Δημοτική Πινακοθήκη Νίκαιας - Αγ. Ι. Ρέντη «Ντίνος Κατσαφάνας» διοργανώνει μηνιαία μαθήματα ιστορίας της τέχνης που απευθύνονται στο ευρύ κοινό, με παρουσιάσεις που περιλαμβάνουν ψηφιακή προβολή, σχολιασμό πηγών, βιβλιογραφική…
    Written on Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου 2017 13:38 in ΤΕΧΝΕΣ
  • Εθελοντική Αιμοδοσία στον Δήμο Νίκαιας-Αγ.Ι.Ρέντη
    Εθελοντική Αιμοδοσία στον Δήμο Νίκαιας-Αγ.Ι.Ρέντη Συνεχίζεται για 54η φορά η εθελοντική αιμοδοσία που διοργανώνει ο Δήμος Νίκαιας-Αγ.Ι.Ρέντη και το Κέντρο Αιμοδοσίας του Περιφερειακού Γενικού Νοσοκομείου Νίκαιας “ο 'Αγιος Παντελεήμων” στο Πνευματικό Κέντρο του Αγ.Ι.Ρέντη την…
    Written on Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου 2017 13:33 in ΝΙΚΑΙΑ - ΡΕΝΤΗΣ
  • ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ Η πρόσφατη οικολογική καταστροφή στη Σαλαμίνα και ευρύτερα στις ακτές του Σαρωνικού, κατέδειξε για μια ακόμα φορά την εγκληματική και επικίνδυνη ανεπάρκεια ενός συγκεντρωτικού, υδροκέφαλου και αναποτελεσματικού κράτους. Σε απόσταση…
    Written on Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2017 15:32 in ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΙΡΑΙΑ
  • Το ηθικό πλεονέκτημα του κρατισμού
    Το ηθικό πλεονέκτημα του κρατισμού | Άρθρο του Ναπολέων Λιναρδάτου Ο κ. Τσίπρας προσπαθώντας να δικαιολογήσει την διατήρηση του ΕΝΦΙΑ που θα καταργούσε, είπε ότι ο ΕΝΦΙΑ, σε ό,τι αφορά την μεγάλη ιδιοκτησία, δεν είναι…
    Written on Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2017 15:27 in ΑΡΘΡΟγραφία
  • ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
    ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ Η Ένωση Δημοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου (ΕΔΙΠΤ), η δεύτερη αρχαιότερη δημοσιογραφική-εκδοτική οργάνωση στην Ελλάδα (έτος ιδρύσεως 1939), που εκπροσωπεί  220 έντυπα -εφημερίδες και περιοδικά- με αναγνωστικό κοινό που υπερβαίνει τους…
    Written on Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2017 15:20 in ΚΕΝΤΡΙΚΟ Θέμα